tisdag 17 maj 2011

Spindlar och myror


Jag gillar inte spindlar. I synnerhet gillar jag inte att se spindlar inomhus. Stora spindlar ligger risigare till än små. Så vad gör jag åt saken? Jo, jag försöker tala om för alla spindlar som vill höra på från sina små skrymslen att de gärna får vara inomhus så länge jag slipper se dem.

Tror ni att de lyssnar?
Att inte lyssna är inget bra val. Att inte lyssna resulterar i ett väldigt platt resultat, no mercy, undra på att det regnar. Spindlarna i min närhet skulle vara så mycket lyckligare och levande om de bara lyssnade.

Kanske hör de dåligt? (Borde jag tala högre?)
Kanske är de självmordsbenägna? (Uppsök en spindelpsykolog!)
Kanske är de bara ovanligt korkade och tror att de i förhållande till mig är så små att de inte syns? (Inga spindlar är små nog inomhus)
Kanske tror de att jag går att omvända genom uttröttningsmetoden? (Högst osannolikt)

Leia kom hem en dag från dagis och förklarade att man inte fick skada små djur. Det håller så länge det inte kommer en myra i hennes väg. Hon försöker inte ens varna dem utan krossar dem foten direkt. - Mamma, jag HATAR myror!

Sådan mor, sådan dotter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar