lördag 21 maj 2011

Lördag med Judith och Judith

Lördag = sovmorgon?
Nä, inte då! Leia vaknade kl 7 imorse så då gick vi upp och kokade rabarbermarmelad som stått och saftat till sig under natten. Den doftade himelskt och enligt Peter smakade den också gott!

Sen ringde telefonen och det var Leias bästis Alicia som ville komma över och leka. De är så roliga ihop, lika viljestarka, fantasifulla, pratiga och fulla av energi. Som tvillingsystrar, tänker ofta att de är som Judith och Judith i comhemreklamen.

Två bästisar som älskar att leka rollekar då handväskor, solglasögon, klackeskor och bebisar är viktigt!

Igår hittade jag en påse nonstop som var kvar sedan i Påskas. Jo, det är sant. I vårt hem ligger godis och blir gammalt! Så därför bakade tjejerna nonstop-kakor idag med min hjälp. De mätte upp ingredienserna, jag blandade degen och de tryckte i nonstop i kakorna innan de gräddades. Sedan återstod ett av de viktigaste momenten, att provsmaka smeten. Den smakade mums!

Provsmakning av nonstop-kakorna som blev superduperdunderstora!


När Alicia åkt hem ville Leia vila i hängmattan och läsa böcker. Enligt Leia kan man inte ligga i hängmattan utan böcker och en skön kudde. Jo, hon brås på mig!


4 kommentarer:

  1. Nonstop-kakorna var JÄTTE goda!!! JA de är bara underbara våra barn ;) Hoppas de håller i sig!/ Kramiz Emmi

    SvaraRadera
  2. Bra att ni gillade kakorna! Jag hoppas också att vänskapen håller i sig!
    Kram, Lotten

    SvaraRadera
  3. Hej jag bakar eg inte men just de kakorna vill jag baka!Recept??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Christina! Tyvärr har jag inte kvar receptet, det var ju ett tag sedan vi bakade kakorna. Har för mig att det var ett recept jag hittat på nätet.
      Mvh Lotten

      Radera