tisdag 18 maj 2010

Konferens

Tidigt imorgon bitti åker jag iväg på vägledarkonferens i Uppsala ons-fre. Det är alltid blandade känslor när jag ska iväg själv. Kul, intressant och skönt att få åka -visst! Men också svårt att åka ifrån Leia. Svårt för mig men kanske bra för Leia? Jag tänker så här... Visst stör det hennes ordning att jag åker iväg. Jag som alltid lägger på kvällen och som alltid finns där på natten när hon vaknar eftersom Peter jobbar natt. Å andra sidan så blir det fantastiskt tillfälle för de två att vara själva med varandra utan mig. Peter måste ju ta ledigt från jobbet och då är ju Leia hemma från dagis och de får tid att göra roliga saker bara de två. Så jag får svälja egot. Ibland är det bra att längta. Desto mysigare blir det på fredag när de hämtar mig på stationen. Tänk att få mötas av en liten springande dotter som kastar sig om halsen och kramar mig hårt, hårt! Jag längtar redan! Men under tiden ska jag passa på att njuta av mitt äventyr på egen hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar