onsdag 5 maj 2010

Valborg 2010

Vi har haft en händelserik och härlig helg i Österbybruk och Gimo. Vi var bjudna på dop 1 maj. Lillasyster Jennys son Axel skulle döpas och vi åkte upp redan på torsdagen för att hjälpa till med förberedelserna. Själv har jag bara fragmentariska minnen från Leias dop. Jag minns bara att jag var stressad och vet inte hur det hade gått om inte Jenny kommit ner och hjälpt mig. Därför kändes det extra bra att finnas på plats i god tid för att kunna ge tillbaka lite. På Valborgsmässoafton så träffades vi allihop, jag, Peter, Leia, Pappa, Mamma, Jenny och Axel, i Gimo och förberedde dukning och mat till dopet dagen därpå. Sedan åkte vi hem till pappa och åt middag. Senare på kvällen när Mamma, Jenny och Axel åkt hem så gick jag Peter och Leia upp till Herrgårdsdammen för att titta och lyssna på Valborgsmässofirandet. I år var det nästan vindstilla och dammen låg blank vilket var väldigt effektfullt eftersom elden alltid är placerad på en flotte mitt i dammen.


När det var dags för dop dagen därpå överraskade Jenny och Martin alla gästerna med att även gifta sig! Jätteskoj! Det blev en fin och enkel vigsel- och dopceremoni. Jag hade naturligtvis inte kameran med mig. Eftersom jag skulle vara fadder så tänkte jag att jag inte skullle kunna fotografera under tiden vilkte innebär att jag inte heller har några kort på brudparet.
Bilderna nedan förmedlar "Pappakänsla" till mig. Den första är på nycklarna i den gamla chiffonjen. När jag var liten stod den i Farmor och Farfars vardagsrum och numera finns den hos Pappa.

Den andra bilden är på frökapslarna på en av Pappas Klivior. Pappa har flera gigantiska Klivior och även de kommer ursprungligen från Farmor och Farfars hem.



Nu är jag tillbaka på jobbet igen och utanför mitt fönster blommar körsbärsträden för fullt. På följande länk kan ni själva se byggnaden jag sitter i och trädgården med körsbärsträden live:
Här nedan finns även några "stillbilder"...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar