torsdag 3 juni 2010

Sommarkänsla!

Igår kom solen och med den äntligen lite värme. Leia satt en hel evighet och öste sand på sina bara fötter i sandlådan. "Mamma det är så Uuunderbart när solen skiner!" Fast hon tyckte inte att det var lika underbart att fötterna blev smutsiga när hon gick barfota så sen beställde hon ett fotbad...
"Mamma jag ska bara klä av mig lite..."



Gick en runda med kameran på lunchen igår, fortfarande blommar två körsbärsträd i Gunnars trädgård och det är en rosa dröm utanför mitt kontorsfönster!



Vid restaurangens trädäck blommar näsduksträdet för fullt...



Stora vita "näsdukar" hänger ner från trädets grenar...


Intill muren i Gunnars trädgård står en ensam vit tulpan...


När jag böjde mig ner och tittade närmare så såg jag..

... att ett litet bi hade valt den som plats för sin sista vila. Kan ni tänka er någon bättre plats? Han kanske dog av en pollenchock?

2 kommentarer: