lördag 20 februari 2010

En riktigt bra lördag

Denna lördagen började på bästa sätt: sovmorgon, Jippie! Sedan bar det av till Eslöv för Leia s första gång på funkykidz.


Hon var ett enda stort leende under hela lektionen. Nya adidasskor:

många barn, speglar, glad musik och dans kan det bli bättre? Inte om man frågar Leia. Jag som inte riktigt hade fattat att föräldrarna också skulle dans tyckte att det var lite svettigt, men kul.

Väl hemma igen satte jag igång och snickrade en golvsockel till skåpet, som vi ska bygga in i hallen för att dölja trista kontakter, modem, larm etc, medan Leia och Peter skottade snö. Jag hade nästan glömt hur skoj jag tycker det är att hantverka. En ny bekantskap var sticksågen. Vilket underbart verktyg!!! Åhhh.... det var ett helt magiskt möte.

Efter ett tag kom Leia in och "hjälpte" mig och tillsammans måste jag säga att vi lyckades rätt bra. Vi tillverkade och satte fast en golvsockel under skåpet, sågade ur på baksidan så kontakterna på väggen får plats och skruvade till sist fast skåpet i väggen. Imorgon är det dax för etapp två då vi ska tillverka en hylla som ska sitta ovanpå skåpet.

Efter allt snickrande lagade vi (Leia och jag) middag. Det blev en svensk helgklassiker; tacos. Vi stekte både köttfärs, som brorsan gillar bäst, och kyckling, som Leia och jag gillar bäst. Peter är allätare och är nöjd bara han får mat. Sen har vi målat, lekt, dansat, tittat och lyssnat på melodifestivalen innan det minsta barnet till sist somnade. Nu är det slappartid i soffan en stund innan jag också ska stupa i säng för imorgon är det Peter tur att få sova ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar