måndag 8 februari 2010

En ovanlig trött dag

Idag har jag varit hemma och försökt att kurera mina krassliga luftrör och bihålor. Om jag är bättre? Nja, nje, tveksamt. Men det har varit underbart att få vila och bara sova så mycket jag vill.

Imorgon är det meningen att jag ska till Lund på "konferens". Jag har fått min kollega att flyga ner från Uppsala för att hålla ett kortare föredrag så jag ska försöka delta på förmiddagen i alla fall.

Leia (3 år) är just nu mycket fascinerad av de anatomiska skillnaderna mellan man och kvinna. I lördags när jag klädde på mig studerade hon mig och sa :

"Mamma när jag blir stor får jag också långa tottar."

Inte större eller stora utan långa. Vad svarar man på det? Ska man skratta eller gråta? Och nej, jag skrev inte fel, hon säger tottar inte tuttar.

1 kommentar:

  1. Grattis till en ny blogg!

    Långa tottar vet jag allt om!
    Hälsa henne att hon njuter medans de är korta!

    Puss Len

    SvaraRadera