tisdag 26 juli 2011

Tillbaka i vardagen

Så var semestern slut. En alldeles ovanligt bra sommarsemester har jag haft i år . Många härliga sommar- och midsommarminnen från Österbybruk. Många soliga och varma semesterminnen från Kefalonia. Bara att få vara nära Pappa, Mamma och Jenny med familj är en lyx för mig eftersom vi inte ses så ofta.


Och trots att jag är både utvilad och verkligen gillar mitt arbete så känns det lite avigt att vara tillbaka.


Det känns som att jag har glömt hur man gör.
Hur jobbar man?

Hur stiger man upp när det ligger en liten varm dotter sovandes bredvid som helst kryper tätt, tätt intill och mornar sig på min arm?



Kanske är det sunt att helt koppla bort jobbet när man är ledig men vägen tillbaka blir desto längre.


Så nu sitter jag här på mitt jobb och känner mig desorienterad. Up to date - vad är det?


Nå ja, jag kanske inte ska vara så otålig. Än så länge är det bara andra arbetsdagen och det verkar faktiskt som att pusselbitarna faller på plats om än oändligt långsamt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar